Prednostna naloga
BIVANJE NA PROSTEM (v povezavi z gozdno pedagogiko)
Osnovni namen prednostne naloge je organizacija zdravega, varnega in prijetnega prostora zunaj igralnic: uporaba zunanjih površin vrtca, parka in gozda.
Bivanje na prostem izvajamo sleherni dan in ob vseh vremenskih pogojih, saj na tak način krepimo imunski sistem otrok, hkrati pa zadovoljujemo njihove potrebe po gibanju. Dejavnosti na prostem zajemajo igro na igralih ali igrišču, sprehode v bližnjo okolico vrtca, orientacijske pohode, vadbene ure na prostem, športne dneve, dejavnosti v okviru različnih projektov ipd. V vrtcu si prizadevamo, da večino načrtovanih dejavnosti izvajamo zunaj (ustvarjalne delavnice, matematične in družabne igre, naravoslovni poskusi – skratka, različne dejavnosti, ki združujejo različna področja kurikuluma).
Bivanje na prostem poteka v povezavi z nadaljevanjem izvajanja gozdne pedagogike, s katero smo pričeli v preteklem šolskem letu. Gozdna pedagogika je metoda okoljskega vzgajanja in izobraževanja, ki ne ponuja samo spoznavanje gozda oziroma narave kot ekosistema, ampak bistveno posega tudi v vzgojo in celostni razvoj tako otrok kot odraslih. Je recept za zdrav, umirjen in optimalen razvoj vseh nas. Gozd oblikuje vrednote, ki se ne odražajo samo v pozitivnem odnosu do narave in okolja, ampak tudi v ustreznem doživljanju samega sebe in življenja.