Obogatitvene dejavnosti
Cilji obogatitvenih dejavnosti:
– obogatiti, popestriti in nadgraditi dejavnosti po posameznih področjih,
– omogočati otroku samostojno odločanje za sodelovanje v dejavnostih na podlagi interesa, trenutnega razpoloženja, lastne motivacije,
– spodbujati sodelovanje med oddelki, otroki in strokovnimi delavci na nivoju enote.
Obogatitvene dejavnosti izvajajo strokovni delavci vrtca, in sicer za otroke od 4 do 6 let.
Dejavnosti se izvajajo v času počitka oz. glede na kadrovske in organizacijske zmožnosti.
Z glasbo otrokom vnašamo v življenje radost in veselje, s pesmijo jih sproščamo, čustveno plemenitimo in bogatimo, jim razvijamo glasbene zmožnosti in vplivamo na razvoj otrokovih dispozicij za glasbo.
Cilji:
- priprava kvalitetnega otroškega programa,
- otroke navdušiti za petje,
- razvijati sposobnost sprejemanja glasbene kulture,
- otrok pridobi izkušnjo javnega nastopanja (predstavitev na reviji Ciciban poje in pleše).
Izvajalke: Ana Studen
Ples in igre (enota Tomšičeva)
Cilji:
- Omogočanje otrokom, da skozi ples izražajo svoja čustva, misli in doživetja.
- Uporaba domišljije za ustvarjanje lastnih plesnih gibov in koreografij.
- Povezovanje gibanja z glasbo (poslušanje ritma in prilagajanje gibanja temu).
- Prepoznavanje in sledenje osnovnim ritmom ter različnim hitrostim glasbe
- Spodbujanje sodelovanja v skupinskih plesih in dejavnostih.
- Spodbujanje občutka za lepoto in estetiko skozi gibanje in prostor.
- Prepoznavanje raznolikosti plesnih oblik in načinov izražanja skozi ples.
- Seznanjanje z različnimi oblikami plesa in plesne tradicije iz različnih kultur.
- Spoštovanje različnosti v plesnih izrazih in kulturnih posebnostih.
Izvajalki: Barbara Šater, Petra Dragšič
Likovne ustvarjalnice (enota Tomšičeva)
Cilji:
- spodbujanje veselja do umetniških dejavnosti,
- razvijanje umetniške domišljije z zamišljanjem in
ustvarjanjem, - eksperimentiranje z umetniškimi sredstvi,
- razvijanje individualnih ustvarjalnih potencialov,
- otrok se igra, zamišlja, oblikuje, se izraža, komunicira z risbo, sliko, lepljenko, konstrukcijo …,
- se seznani z različnimi likovnimi tehnikami,
- modelira z glino in drugimi gnetljivimi sredstvi,
- iste teme in motive upodablja v dveh in treh dimenzijah.
Izvajalka: Melita Pušnik
Mali glasbeniki (enota Košaki)
Cilji:
- Otrok razvija slušne zaznave.
- Otrok z veseljem prisluhne skladbi.
- Otroka spodbujamo, da sodeluje pri glasbeni dejavnosti.
- Otrok spoznava lastne instrumente (roke, noge, govorila).
- Otrok izvaja ritmične vzorce s ploskanjem in topotanjem.
- Otrok poje pesmi v obsegu svojega glasu.
Izvajalka: Ines Godec Žavcer
Pravljice z lutko (enota Košaki)
Cilji:
-
Otrok doživlja in spoznava verbalno komunikacijo kot vir ugodja, zabave;
-
Otrok posluša različne literarne zvrsti in spoznava razlike in podobnosti med njimi;
- Spodbujanje ustvarjalnosti;
- Otrok se ob lutki uči samostojno pripovedovati;
- Razvijanje sposobnosti izražanja z lutko;
- Otrok se izraža s kretnjami in gibi telesa.
Izvajalki: Maja Krabonja in Katja Petek
Ustvarjalnice s prstki – likovna dejavnost (enota Košaki)
Cilji:
- Spodbujanje veselja do umetniških dejavnosti,
- razvijanje umetniške domišljije z zamišljanjem in ustvarjanjem,
- eksperimentiranje z umetniškimi sredstvi,
- razvijanje individualnih ustvarjalnih potencialov,
- izražanje svojih občutkov, čustev, misli o sebi z umetniškimi sredstvi.
Izvajalki: Darja Draksler, Lea Erbus
Majhni spretni prstki (enota Kamnica)
Cilji:
- Spodbujanje radovednosti in veselja do umetniških dejavnosti.
- Spodbujanje doživljanja in izražanja skozi likovne dejavnosti.
- Spoznavanje in preizkušanje različnih likovnih tehnik.
- Rokovanje z raznolikim likovnim materialom in sredstvi.
Izvajalki: Nina Krašovec in Taja Repič
Glasbene urice (enota Kamnica)
Cilji:
- Preko petja čustveno doživljajo glasbo in se pevsko izražajo.
- Razvijajo elementarni glasbeni posluh in pevske spretnosti.
- Preko skupinskega muziciranja razvijajo kulturo odnosov.
- Prebujajo veselje do glasbe, zanimanje za zvok.
- Preko glasbeno – didaktičnih iger razvijajo slušne občutke, pozornost, pomnjenje …
- Spoznavajo in usvajajo Orffove instrumente.
- Uživajo v glasbenih dejavnostih.
Izvajalki: Sandra Fišer in Klementina Breznik
Mali šef (enota Kamnica)
Cilji:
- Razvijanje osnovnih kuharskih veščin.
- Spodbujanje zdravega prehranjevanja.
- Razvijanje socialnih veščin in sodelovanja.
- Spodbujanje kreativnosti in izražanja.
- Razvoj fine motorike in koordinacije.
- Učenje o higieni in varnosti pri delu s hrano.
- Razvijanje pozitivne samopodobe in samozavesti.
Izvajalki: Katja Jesenko in Danica Gert
Plešem jaz in plešeš ti (enota Kamnica)
Cilji:
- Doživljanje umetnosti kot del družabnega in kulturnega življenja.
- Razvijanje prostorskih, časovnih, vizualnih, slušnih in telesnih predstav ter predstav o umetnosti, komunikacij o sebi in drugih.
- Doživljanje, spoznavanje in uživanje v plesni umetnosti.
- Izražanje skozi plesno umetnost.
- Spodbujanje ustvarjalnosti.
Izvajalki: Alenka Cussigh in Mojca Schönwetter
Gibalne igrarije (enota Kamnica)
Cilji:
- Spodbujanje osnovnih motoričnih spretnosti, kot so hoja, tek, skakanje, ter raziskovanje gibanja skozi igro.
- Izboljšanje koordinacije, ravnotežja in motoričnih spretnosti z različnimi nalogami, kot so preproste štafetne igre in gibanja z rekviziti.
- Spoznavanje in obvladovanje lastnega telesa.
- Spodbujanje veselja do gibanja in zdrav življenjski slog.
Izvajalki: Nina Rajšp in Maja Fak
Dober dan otroci (enota Kamnica)
Cilji:
- Otrok v vsakdanji komunikaciji posluša jezik in je vključen v komunikacijske procese z otroki in odraslimi (neverbalna in verbalna komunikacija, kultura komunikacije, stili komunikacije, vljudnost …).
- Ob poslušanju in pripovedovanju pravljic ter drugih literarnih del razvija zmožnost domišljijske rabe jezika; spoznava moralno-etične dimenzije; s književno osebo se identificira ter doživlja književno dogajanje.
Izvajalki: Branka Gabrovec in Klementina Breznik